9 istotnych faktów PR z Konferencji PRON
10 maja 2019 roku mieliśmy okazję uczestniczyć w drugiej edycji Konferencji “Włącz się na PR”. Konferencja zorganizowana była przez stowarzyszenie PRON. Dziękujemy organizatorom za stworzenie po raz kolejny merytorycznej, branżowej przestrzeni do chłonięcia wiedzy i doświadczeń. Konferencja odbyła się w nowym budynku Wyższej Szkoły Europejskiej im. Ks. Józefa Tischnera w Krakowie. Plan konferencji zapowiadał się konkretnie. Udało nam się wysłuchać 6 prelekcji, z których chcielibyśmy Wam przybliżyć najważniejsze wnioski.
2019-05-23, 13:55

1) Media Społecznościowe to pierwsze miejsce, gdzie ludzie sprawdzają informacje o firmie.

Wniosek: dobrze jest zadbać o wizerunek miejsca pracy w social media. Dlaczego? Bo lepiej jest rozmawiać i prowadzić dyskusje z kandydatem/pracownikiem na Facebooku niż na Goworku.

2) YouTube jest drugim, zaraz po wyszukiwarce Google, kanałem informacyjnym. Najczęściej ludzie wpisują w YT hasło: praca w… (nazwa firmy) i szukają informacji o warunkach pracy i relacji od obecnych pracowników.

Wniosek: warto prowadzić różne kanały social media, również kanał YouTube – tak jak to aktualnie dobrze robi np. firma Aptiv – https://youtu.be/Oo41RIthCFw lub Jysk https://youtu.be/Eo_EYul6fiA. Dobrze jest promować swoich pracowników, bo oni są wartością firmy i stają się jej ambasadorami.

3) Social media to tak naprawdę tylko wycinek ogólnego PR. Najważniejszą sprawą jest sprecyzowanie grupy docelowej. Nie można kierować jednego komunikatu do wszystkich odbiorców.

Wniosek: Zawsze należy sprawdzić do kogo kierujemy przekaz. Inaczej komunikat odbierze grupa rolników a inaczej grupa prawników czy adwokatów. Za każdym razem należy myśleć o naszym odbiorcy.

4)YouTube to nowa telewizja, powoduje zmiany, które warto śledzić i się im przyglądać. YouTube jest kanałem społecznościowym, gdzie stale rośnie liczba oglądających. Często mylnym stwierdzeniem, że YT oglądają tylko dzieci (patrząc na to kto komentuje filmy). Prawdą jest, że komentują głównie dzieci, bo to lubią i chcą, ale oglądają millenialsi. Wniosek: warto o tym pamiętać.

5) Pokolenie Z jest ważne. Mają swój, inny język (młodzieżowe słowo roku 2018 – dzban, 2017 – xD, 2016 – sztos…) Nie da się zaprzeczyć, że są odbiorcami naszych komunikatów.

Wniosek: Nie ignorujmy młodych. To pokolenie już dokonuje swoich pierwszych życiowych wyborów i wchodzą na rynek.

6) Polskie “Z” są inne niż np. amerykańskie. Mają lęk głównie przed brakiem WiFi czy rozładowaną baterią. Polska “Z-tka” jest mobilna, kreatywna, robi zaawansowane filmy, jest doskonałym content managerem.

7) Pokolenie Z wierzy w superbohaterów i ufa influencerom, ale jednocześnie potrafią odróżnić fake od prawdy i lubią mówienie wprost. Wniosek: koniec z kampanią niby z przypadku, ukrywania współpracy z marką itp.

8) Dla pokolenia Z liczy się wideo w pionie i IGTV jest “ich telewizją”. Wniosek: nie bójmy się pionowego wideo. YT już się dostosowuje do wyświetlania filmów w pionie.

9) Pokolenie Z nie znosi clickbaitów. Docierając do pokolenia Z nie róbmy clickbaitów… Oni tego nie znoszą. Wniosek: Nadchodzi era prawdy i kreatywności. Zrób tak, aby ich przyciągnąć – nie zrobisz już tego hasłem: “Podczas korzystania z internetu, nie mogła uwierzyć co się stało…. Zobacz co!”

Z niecierpliwością czekamy na kolejną edycję!

KONTAKT / AUTOR
Barbara Trepka
Pr Manager
Projekt Zero2
503 119 029
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.