Najwyższy czas pokazać się online.
Nie musimy nikomu przedstawiać co się wydarzyło w ostatnich tygodniach. Diametralnie zmieniło życie na całym świecie a atak epidemii wirusa COVID-19 dotarł także do Polski. Bardzo wiele branż oraz firm jest zagrożonych. Czy w takim momencie ktoś myśli o marketingu i reklamie?
2020-03-26, 16:46

1. Marketing w zmiennych czasach

Z pewnością nie wszyscy. Ale są branże, które powinny i to koniecznie. Nie chodzi tutaj o wykorzystywanie kryzysu do własnej promocji, ale o  dostosowanie się do szybko zmieniającego się otoczenia.

 

Przykładowe branże zagrożone:

  • Turystyka, biura podróży
  • transport publiczny, ruch lotniczy
  • punkty rozrywkowe i kulturalne jak kina, teatry, muzea, 
  • restauracje - szczególnie te bez możliwości zamówień na dowóz, 

Branże z perspektywami, po wejściu w online:

  • Sprzedaż głównie elektroniki (szczególnie urządzeń np. przydatnych do pracy zdalnej, wyposażenie komputerów itp.)
  • Branża spożywcza
  • Medycyna
  • Kurierzy

Nagły wzrost zainteresowania zakupami online pokazuje nam np. Google Trends:

Wzrost zainteresowania zakupami online. Źródło: Google Trends.

2.Co robić?

Przede wszystkim nie popadać w panikę. Poniżej znajdziesz praktyczną listę wskazówek co możesz zrobić:

  • przygotuj kilka wariantów działania
  • przemyśl swoją strategię firmy
  • wybierz produkty i usługi, te które teraz będą kluczowe oraz te, które chwilowo będą zbędne
  • przyjrzyj się swoim kanałom promocji, ile ich jest i jakie to są kanały
  • zastanów się co możesz dać od siebie swoim klientom, wspieraj innych
  • nie rezygnuj z reklamy - zweryfikuj jedynie jej cel i przekształć w budowanie relacji
  • zastanów się jak wzmocnić przez w tym czasie i podkreślić wartości swojej marki

 

3. Jak się pokazać?

Jeśli już przeanalizujesz sytuację w której znajduje się Twoja firma weź pod uwagę poniższe działania, które teraz są niezbędne do wdrożenia bądź udoskonalenia:

  • aktualizacja strony www
  • przeniesienie budżetów z działań offline na online
  • większa obecność w mediach społecznościowych
  • dopasowanie contentu w swoich komunikatach 
  • przedstawienie klientom jasnego przekazu jak firma działa i w jaki sposób

 

4. Od czego zacząć?

Najlepsza odpowiedź to od początku ;) Ale mamy świadomość, że czasami nie wiadomo od czego zacząć, bo nie każdy musi być ekspertem w e-marketingu. Dlatego jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości czy Twoja marka może coś zdziałać w sieci i nie wiesz jak się za to zabrać odezwij się do nas. 

Porozmawiamy, doradzimy i zajmiemy się tym z największa dbałością bo w końcu robimy to od ponad 15 lat :)

Odezwij się do mnie:

? mirek@projektzero2.pl

? tel. 503 124 026

 

Do usłyszenia!

KONTAKT / AUTOR
Mirosław Miętka
CEO
Projekt Zero2
503 124 026
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.